Emlékszem még azokra a napokra, amikor szüleim minden év elején nagy örömmel vásároltak papíralapú naptárat, amely díszes ékköve lett a dolgozóasztal egyik sarkának. A heti nézetben megjelenő szép nagy számok, névnapok jelölése, ünnepnapok piros betűszínnel való feltüntetése és nem utolsósorban a két lábon álló stabil forma kiemelte az íróasztalon szétszórt többi céges papír mellett. „Várj egy kicsit, megnézem a naptárat!” Hányszor hallottam ezt, és mind a mai napig nosztalgikus emlékként dereng fel, ahogy lapozták a naptárat. A hagyományok dogmatikus követése továbbra is jelen van. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a nagyvállalati cégek közül körülbelül 23%-a még mindig naptárat ad ajándékba, annak ellenére, hogy a vállalkozók közel 84%-a nem használ már papíralapú naptárat. Globális felmérések szerint a millenniumi generációs fiatalok kizárólag digitális szoftvert szeretnek használni, illetve 30% hajlandó többet fizetni azért, hogy profitnövelést érjenek el az új megoldásokkal. A változás szele már elérte az olasz vállalkozókat is, beleértve az egészségügyi területet is.

Emlékezzünk vissza a Nokia példájára. A még most sem mondható kevésnek, 2017-es 23,15 milliárd eurós értékével a finn Nokia már csak nagyjából felét éri a 2007-es aranykorban produkált számainak. Rossz döntések sorozata és a technológiai fejlődés szinte teljes elutasítása csendben kivégezték az egykor mitikus márka útját. Miért történt mindez? Hogy kapcsolódik ez a fogászati szoftverekhez? Számos olyan fogorvosi rendelővel és fogorvossal találkozunk, akik még mindig a papíralapú adatrögzítés elvét követik.
A friss vállalkozások örömmel karolják fel a nyitott és újító szellemiséggel rendelkező szakképzett fogorvos fiatalokat, akiket nem csak jól képzett háttértudásuk miatt vesznek fel, hanem egyben garantálják a profitnövelés esélyét. Felmérések szerint azok az egészségügyi vállalkozások, amelyek egyre több digitális szoftvert vezetnek be, nagyobb eséllyel nyerik el az ügyfelek bizalmát, csökkentik le a felesleges adminisztrációs időt és növelik ezzel párhuzamosan a cég árbevételét. Ahogy a Nokia példáját láttuk, az erős önbizalom nem mindig kifizetődő. Soha nem az aktuális állapotra kell figyelni, hanem előre tervezni. Ugyanis konkurens cégek elvehetik a meglévő ügyfeleinket azáltal, hogy egy automatikusan működő szoftver kedvezményeket ad, vagy éppen figyeli mikor esedékes egy kontroll és ezt SMS üzenetben jelzi. Ezek az aprónak tűnő dolgok teszik teljessé az ügyfélélményt a Cloudent Szoftverben.

Egy új dologra történő váltás mindig a komfortzóna átlépésével jár. Ki kell próbálni, tesztelni, megnézni, milyen előnyökkel járhat. Ez nem kerül pénzbe, csak egy kis időbe, amivel esélyt adunk a vállalkozásunk fejlesztéséhez. A feltörekvő új generáció, amely a modern megoldásokat keresi, könnyen elpártol és a fogorvosi rendelők elveszíthetnek plusz egy bevételi forrást.