A digitalizációnak köszönhetően az elmúlt időszak számos változást hozott az orvoslás világába is, ugyanis a papír alapú kartonozást mostantól az online szoftverek adta lehetőségek váltják fel. Ebben cikkben olyan EESZT-vel kapcsolatos műszaki titkokat gyűjtöttünk össze több száz bekötési tapasztalat alapján, amiről eddig valószínűleg nem kaptál elegendő információt.

1. EESZT csatlakozáskor ki legyen az adminisztratív kapcsolattartó személy?

Jellemzően az adminisztratív kapcsolattartó személy az a felhasználó, aki az adott intézményt regisztrálja az EESZT-be így lehet az orvossal azonos, illetve az orvostól különböző személy is.
Fontos, hogy ha az orvostól különböző személy az adminisztratív kapcsolattartó, akkor neki is mindenképp saját e-személyi igazolvány birtokában kell lennie, ugyanis a műszaki csatlakozás későbbi lépéseiben csak ő lesz jogosultság beállításokat elvégezni az eKapu portálon.

2. Szoftverváltás esetén újra regisztrálni kell az EESZT-be?

Nem, ugyanis EESZT adminisztratív csatlakozását, illetve az eKapu felületén történő beállításokat csak egyszer kell elvégezni. Ha a csere aktuálissá válik, akkor csak az új szoftveren belül kell a beállításokat újra elvégezni.

3. Mi lát az EESZT az orvos számítógépén?

Semmit. Az EESZT ténylegesen nem éri el a számítógépet. Az orvosi szoftver és az EESZT egy jól strukturált, előre meghatározott adatcsomagot küld és fogad egymás között, amely adatok a
kezelésekkel kapcsolatosak.

4. Külföldi állampolgár ellátását kell rögzíteni az EESZT-ben?

Igen, esetükben is van adatszolgáltatási kötelezettsége a szolgáltatóknak. TAJ kártya hiányában “egyéb azonosító” segítségével is lehet adatot rögzíteni az EESZT-be,ilyen például az útlevélszám.

5. Szoftver belépéshez kell az e-személyi igazolvány?

Igen, amennyiben az orvos adatot szeretne szolgáltatni az EESZT felé, aminek folyamatát mára Mobil Token-es belépés és az úgynevezett x509-es tanúsítvány használata is nagymértékben leegyszerűsíti.

5 + 1. Mi az a DÖR hibaüzenet?

Hivatalos nevén a digitális önrendelkezés hibaüzenetével abban az esetben lehet találkozni, ha az adott orvos hivatalosan még nem az adott páciens kezelőorvosa. A feltétel akkor teljesül, ha
legalább egy eseménykatalógust létrehozott már. Az elérhető adatok nagyban függnek a páciens önrendelkezéséről, mert ha azokat az eKapu portálon tiltja, akkor az orvosnak nincs hozzáférése. Előfordulhat az is, hogy a hibaüzenet helyett csak egyszerűen nem található adat, ami azt jelenti, hogy a páciensnek nincs még felvett kezelése az EESZT-ben.

Amennyiben szívesen kipróbálnád az EESZT akkreditált Cloudent Fogászati Szoftver 14 napos ingyenes próbaverzióját, azt ide kattintva teheted meg. Kérdés esetén pedig keress minket bizalommal a +36 1 701 6607-es telefonszámon, vagy az info@cloudent.hu e-mail címen.