Digitális Fogászati Kongresszus

Előadók: Farkas Gyula, Falk György, Langmár Zsolt, Benkő Dávid, Salamon Zsolt, Bozsányi Lajos, Hegedüs Bálint, Kulcsár Klaudia, Lutter Ervin, Szurok László, Egresits Tamás, Dr. Tóka József

Kónya János

Október 13. Péntek

Farkas Gyula

Köszöntő

Falk György

A 3D nyomtatás jelene és jövője a fogászatban, a fémnyomtatás térhódítása

A modern fogtechnikában egyre gyakrabban alkalmazzák a 3D nyomtatást pl. fúrósablonok és fogszabályozó sínek készítéséhez. Hogyan teszi hatékonyabbá a fogorvosok és fogtechnikusok munkáját a 3D nyomtatás? Hogyan készíthetők gazdaságosan és gyorsan fémkoronák és hidak az EOS M 100 fémlézer-szinterezési eljárásával? Ismerje meg, hogyan kapcsolódhat a 3D nyomtatás az Ön munkájához!

Langmár Zsolt

Digitális evolúció a fogszabályozásban

Hogyan hasznosulnak a digitális megoldások egy modern fogszabályozó praxisban és laborban. A virtuális kezelési terv elkészítésének előnyei funkcionális és esztétikai szemszögből. Happy Smile aligner rendszer bemutatása egy eseten keresztül. 3D technika hasznosítása a rögzített fogszabályozó rendszerek tervezésében és az indirekt ragasztó sablonok gyártásában.

Benkő Dávid

Extrém esetek indikációja a digitális fogászatban

Implantátumos munkák  megoldása a mindennapokban digitális úton. Csapcsonk tervezése lenyomatból digitális úton. Kész munkák alá való csapok, felépítmények készítése. Közvetlen csavaros munkák készítése scan body használata nélkül ragasztható Ti bázisra.

Nyíri Tihamér

Hogyan spóroljunk pénzt a GDPR segítségével?

Salamon Zsolt

Virtuálisan tervezett all-on-4 implantációs esetbemutatás

All-on-4 technikával készült pótlások digitális tervezése, pontos illeszkedésének biztosítása scan body segítségével. Egészen a tervezéstől a sinter laserrel való gyártásnak előkészítéséig. Implantátumokhoz tartozó scan testek felhasználása és értelmezése. Átmenő csavaros munkák készítése implantátum szintre.

Bozsányi Lajos, Hegedüs Bálint, Kulcsár Klaudia

Fejezetek a fémnyomtatás világából

Bozsányi Lajos – Az additív technológia alkalmazása, informatikai támogatása
Hegedüs Bálint, Francesco Cantale (ENG) /SISMA/ – Precíziós utómunkálat, azaz a print and mill
Kulcsár Klaudia – Különböző eljárással készült konstrukciók összehasonlító elemzése

A négy szakembert felvonultató előadás a fémnyomtás egészével foglalkozik. Elsőként szó lesz az additív technológia alkalmazásáról, amelyben a gyártás alapvető részleteivel foglalkozunk. Bemutatjuk az után marással pontosított fémvázak virtuális előkészítését, valamint megvalósítást. A prezentáció utolsó fejezetében szó lesz a különböző eljárással készült – mart, öntött, nyomtatott – konstrukciók anyagszerkezeti összehasonlításáról.

Lutter Ervin és Szurok László

Felépítmények harca (előmart egyedi felépítmények vs. gyári fejek)

Az implantációs protetika sokszor kihívás elé állítja a fogtechnikai laborokat. Korlátozott csontkínálat miatt protetikai szempontból nem megfelelő helyre helyezett implantátumokra nehezen lehet  esztétikai valamint funkcionális szempontból elfogadható fogpótlást készíteni. Erre komplex megoldást nyújthat a visszafelé tervezést lehetővé tevő navigált implantációval egybekötött egyedi felépítményen alapú kezelés,  protetikai megoldás. A CAD/CAM technológia lehetővé tette a páciensek egyedi képleteihez igazodó, abszolút személyre szabott felépítményének megtervezését, mely tökéletes megoldást biztosít mind esztétikai mind funkcionális szempontból, szemben a gyári fejek használatával.

Egresits Tamás és Dr. Tóka József

Nem fogászati tervező szoftverek alkalmazása a fogászatban

A hatalmas fejlődés melyen a fogászat és fogtechnika az utóbbi években végbemegy, mindenki számára érezhető, így nyitottnak kell lennie a fogászatoknak az új technológiák iránt. Pár perces előadásunkban szeretnénk bemutatni, hogyan alkalmazhatjuk a parametrikus tervező és a szabad alakító ipari szoftvereket a fogászatban. Ezen szoftverek hatalmas tervezési szabadságot nyújtanak, mely jóval túlmutat a fogászatra specializálódott CAD szoftvereken, akár egyedi felépítmény rendszerek tervezéséről vagy egy műtéti segédeszköz, akár egy eltörött röntgen alkatrész elkészítéséről legyen szó.